Chell-Lio.reismee.nl

Busje komt zo!

Dag lieve mensen,
Daar zijn we weer met een nieuw verhaal want er is de afgelopen twee weken weer van alles gebeurd. Het begon tien weken geleden allemaal in Eilat, waar wij zoals jullie hebben kunnen lezen en vooral hebben gezienop de foto's een zeer relaxte leefstijl ons eigen hebben gemaakt. Het strand, het mooie warme weer, de dolfijnen, de israelische tradities,het kiten,het wakeboarden, de terrasjes en dekoude drankjes die wij tijdens deze lange zomerse dagen met plezier op het strand bestelde. De tien weken in Eilat zijn gevlogen en voorbij en dat betekend nieuwe avonturen.

2,5 uur verder in de bus komen we aan bij de Dode zee het laagste punt ter wereld. Met onze koffers en al stappen we het strand op waar weons verbazen over de gemiddelde leeftijd van 65+ die zich daarfanatiek goudbruin aan het bakken is onder de israelische zon. Eenmaal ons tentje opgezet nemen we beide geen (duik) maar, voorzichtig voetstappend een poging tot het drijven in de Dode zee. Ja dat lukte ons aardig goed waar onze ouderlijke buren nogal wat moeite mee hadden. Na tien minuten drijven kijken we elkaar aan en vragen we ons af wat we hier nou eigenlijk precies doen. Het klinkt misschien verwend hoor maar het drijven opzich is best leuk maar verder is er weinig te ondekken of te doen rondom de Dode zee. Gebruind van het zware zout staan we binnen no time weer te wachten op de eerstvolgende bus richting Jerusalem.

2,5 uur veder in de bus komen we aan in Jerusalem busstation. Als echte touristen hebben we de stad indrie volle dagen bekeken. Van de bekende muur tot aan het legendarische holocaust museum. Tijdens deze drie dagen verbleven we bij Roy een vriendje van summercamp en vulde wij onze buikjes met de heerlijke restaurantjes die voor onze deur te vinden waren. Na drie indrukwekkende dagen gingen wij weer verder......

1 uur verder in de bus komen we aan in Tel aviv waar we onze laatste week zullen doorbrengen. We werdenwarm onthaald door Rafi en Mali diemidden in destad wonen met een kleine twee minuten van het strand vandaan.Op hun dakterras genieten wij iedere ochtend van het zonnetje en volgen wij hun wijze raad op over deze mooie stad, waar wij nog even gaan genieten van al het moois wat deze bruisende levende stad ons zal brengen.

Zondag zijn wij hopelijk weer in het land als de vulkaan het toelaat.

Liefs,

Lio & Rachella

mama

Gezellig nog zo'n berichtje op jullie site. Nog even daar saampjes genieten van elkaar en de mooie stad. Tot zondag, ik kan niet langer wachten!

mama

Duby

he he!
Geniet nog van die laatste week en doe Rafi en Mali de groeten!

grtz Duby

Arlet

Lieve Li en Chell,
Heerlijk alle (grappige) verhalen vanuit Israel. Zou willen dat ik af en toe eens bij jullie kon aanschuiven. En op de een of andere manier ook echt wat voor jullie om er nu wellicht "vast" te zitten door (hoe groot is die kans nu helemaal....) een vulkaan.........Maar ach, als je dan toch vast moet zitten..... Als jullie dan uiteindelijk deze week terug komen, neem vooral (naast natuurlijk jezelf!) ook het zonnetje mee. En Li, probeer je snel een keer te bellen!

Dikke kus van Arlet

MIKEY MIKE YO YO SKIPPYBAL STOEPTEGEL

Jaaaa hoor zo stoer allemaal :D

Nou geniet er lekker van nog, heb jullie site hele tijd gevolgt en ziet er echt enorm relaxt uit. Hebbe jullie ook fotos van Holocaust museum of mocht dat niet??

Diiikke kus

Michael